Kilka lat temu TikTok wszedł szturmem na rynek popularnych aplikacji i zdobył zainteresowanie odbiorców. Twórcy serwisu postanowili iść teraz o krok dalej i zawalczyć o klientów zakupowych. Testy w USA, światowej stolicy konsumpcjonizmu, trwają już jakiś czas. Jeśli spełnią się przewidywania deweloperów TikToka, opcja zakupowa pojawi się także w innych częściach świata – również w Polsce.
Nowa opcja na TikToku
TikTok to aplikacja, która pozwala na publikowanie oraz odtwarzanie krótkich filmów. Ogromna popularność serwisu sprawiła, że jego właściciel, ByteDance, postanowił wprowadzić TikTok Shopping, najnowszą ofertę na rynku social commerce, i tym samym wejść w stale rozwijający się świat e-commerce.
Choć niektórym aplikacja może kojarzyć się z czymś zarezerwowanym wyłącznie dla młodzieży, to zobaczymy tu nie tylko zabawne filmiki z kotami czy krótkie tutoriale DIY. Tak naprawdę TikTok kreuje nowoczesny świat. Spotykamy na nim gwiazdy, najnowsze trendy oraz morze inspiracji z niemalże każdej dziedziny życia. Nic więc dziwnego, że właściciel, korzystając z ogromnej popularności usługi, pokusił się o umożliwienie robienia zakupów bez wychodzenia z aplikacji.
Jak działa TikTok Shopping
Aby sprawdzić, jak klienci zareagują na nową opcję, do testów zaproszono kilka firm, które miały sprzedać produkty przez TikToka. Z poziomu klienta mechanizm ma polegać na kliknięciu w trakcie odtwarzania filmiku, by kupić pokazywany właśnie produkt.
Jeśli, na przykład, oglądany przez nas twórca ma na sobie coś, co bardzo chcielibyśmy mieć, wystarczy kliknąć, wybrać odpowiedni rozmiar, podać adres, opłacić zakup i już – można oglądać dalej, czekając na kuriera.
Możliwość robienia zakupów na TikToku nie wzięła się jednak znikąd. Wspierana jest przez znanego na całym świecie giganta handlu elektronicznego – Shopify, który nawiązał współpracę z ByteDance i dzięki któremu już niedługo, miejmy nadzieję, kupimy sprawnie upatrzony produkt.
Czy pomysł przyjmie się na świecie? Na ostateczne wyniki testów przyjdzie nam poczekać, ponieważ TikTok Shopping musi najpierw zdobyć pełne zaufanie Amerykanów. Jeśli mu się to uda, wejdziemy na całkiem nowy poziom konsumpcjonizmu. To z kolei przybliży nas do wykutej przez amerykańskiego naukowca Benjamina Barbera, koncepcji McŚwiata – wirtualnej rzeczywistości, opartej na szybkim realizowaniu zachcianek.
Related posts
Fotografia
Nikon Roadshow 2023 w AB Foto
Z przyjemnością zapraszamy na prezentację Nikona Z 30 oraz nowej gamy obiektywów, która odbędzie się w marcu i kwietniu w wybranych salonach AB Foto.
Nikon Photo Contest 2022-2023
Nikon ma przyjemność ogłosić rozpoczęcie 39. edycji konkursu fotograficznego Nikon Photo Contest. Zgłoszenia będą przyjmowane od godziny 6:00 – 27 października. Termin ich składania upływa 13 lutego 2023 roku o godzinie 6:00. Temat konkursu fotograficznego Podobnie jak w przypadku poprzednich odsłon konkursu, uczestnicy edycji 2022-2023 mogą przesyłać zarówno zdjęcia,…
Stay connected