Stay connected
Trending News
Zakupy na TikToku – nowa opcja w popularnej aplikacji
Informacje

Zakupy na TikToku – nowa opcja w popularnej aplikacji

Kilka lat temu TikTok wszedł szturmem na rynek popularnych aplikacji i zdobył zainteresowanie odbiorców. Twórcy serwisu postanowili iść teraz o krok dalej i zawalczyć o klientów zakupowych. Testy w USA, światowej stolicy konsumpcjonizmu, trwają już jakiś czas. Jeśli spełnią się przewidywania deweloperów TikToka, opcja zakupowa pojawi się także w innych częściach świata – również w Polsce.

Nowa opcja na TikToku

TikTok to aplikacja, która pozwala na publikowanie oraz odtwarzanie krótkich filmów. Ogromna popularność serwisu sprawiła, że jego właściciel, ByteDance, postanowił wprowadzić TikTok Shopping, najnowszą ofertę na rynku social commerce, i tym samym wejść w stale rozwijający się świat e-commerce.

Choć niektórym aplikacja może kojarzyć się z czymś zarezerwowanym wyłącznie dla młodzieży, to zobaczymy tu nie tylko zabawne filmiki z kotami czy krótkie tutoriale DIY. Tak naprawdę TikTok kreuje nowoczesny świat. Spotykamy na nim gwiazdy, najnowsze trendy oraz morze inspiracji z niemalże każdej dziedziny życia. Nic więc dziwnego, że właściciel, korzystając z ogromnej popularności usługi, pokusił się o umożliwienie robienia zakupów bez wychodzenia z aplikacji.

Jak działa TikTok Shopping

Aby sprawdzić, jak klienci zareagują na nową opcję, do testów zaproszono kilka firm, które miały sprzedać produkty przez TikToka. Z poziomu klienta mechanizm ma polegać na kliknięciu w trakcie odtwarzania filmiku, by kupić pokazywany właśnie produkt.

Jeśli, na przykład, oglądany przez nas twórca ma na sobie coś, co bardzo chcielibyśmy mieć, wystarczy kliknąć, wybrać odpowiedni rozmiar, podać adres, opłacić zakup i już – można oglądać dalej, czekając na kuriera.

Możliwość robienia zakupów na TikToku nie wzięła się jednak znikąd. Wspierana jest przez znanego na całym świecie giganta handlu elektronicznego – Shopify, który nawiązał współpracę z ByteDance i dzięki któremu już niedługo, miejmy nadzieję, kupimy sprawnie upatrzony produkt.

Czy pomysł przyjmie się na świecie? Na ostateczne wyniki testów przyjdzie nam poczekać, ponieważ TikTok Shopping musi najpierw zdobyć pełne zaufanie Amerykanów. Jeśli mu się to uda, wejdziemy na całkiem nowy poziom konsumpcjonizmu. To z kolei przybliży nas do wykutej przez amerykańskiego naukowca Benjamina Barbera, koncepcji McŚwiata – wirtualnej rzeczywistości, opartej na szybkim realizowaniu zachcianek.

Related posts

© AB Foto 2022